Ovaj tjedan ćemo
pogledati kako dizajneri rade s oblikom i bojom.
Naučit ćete o vizualnom
kontrastu boje, ritma i uzorka u dizajnu.
Kako označavati simbole,
ikone, itd.
Oblici su svukuda oko
nas, da li bili aktivni ili pasivni, komunikativni ili pak neutralni oni
formiraju nevidljivu pozadinu većini grafičkih dizajna. Čini se kao osnovno i
vrlo jednostavno područje za istraživanje, no još uvijek se istražuje. Rad sa
osnovnim oblicima i bojom je središte, odnosno logo dizajna.
Počet ćemo sa crno
bijelim objektima koje sa kontrastom promijene svoje značenje, negativni i
pozitivan prostor, gledati ćemo atribute boja, ponavljanje i ritam te uzorak
gdje možete upotrijebiti vaše znanje vezano za oblik i boje.
Grafički
oblik
Obični
oblici mogu pomoći dizajneru sa dodatkom kontrasta i vizualnog interesa.
Različiti oblici:
Mijenjanjem osnovnih
oblika dobivamo moć.
Neke ideje i principe ćemo pogledati koje su bazirane od Johannes-a Itten-a, profesora u Bauhausu rane 1920 godine. On je razvio osnovni tečaj i temelj gledanja oblika, forme, kompozicije i boje kako nismo do sada vidjeli ni promatrali, dakle moderniji način gledanja na takve ideje. Osnovne stvari su umjetnost i industrijski dizajn. Te ideje iako su stare, osnove su i dalje.
Oznake ne sadržavaju konotaciju već samo označavanje, dok ikone i simboli djeluju različito. Označavaju različite stvari.
Ikone:
Ikone:
-slikovne
-
predstavlja stvarne stvari
-
lako su čitljive
Simboli:
-
nisu slikovne
-
predstavljaju ideje/ proizvode
-
naučeni, kodirani
Kako uzorak djeluje u vanjskom okruženju? Oblici tada imaju vezu sa okruženjem.
Kako god okrenemo boje i
pozadine, dobivamo drugačiji dizajn, drugačiji osjećaj, perspektivu.
Emocije više dobivamo sa
bojama, mogu biti objektivne i subjektivne.
Svi
imamo boje koje više volimo i manje, tako i drugačije osjećaje na razne boje.
Reakcije su različite kod svakog pojedinačno, ali djeluju na nas više nego što
mislimo.
Moramo
razmišljati o bojama u različitim kontrastima u dizajnu, interakcija među
bojama pogotovo.
Različite pozadine sa primarnim bojama postaju sekundarne.
Boja kotača
Crvena boja je početak
spektra boja skroz do kraja, spojena sa ljubičastom na samom kraju spektruma.
Možemo koristiti palete
boja, manje ili jače izraženije kako bi dobili još više različitosti. Možemo se
igrati s paletama koje sami stvorimo, a ne kopiramo od drugih, ako imamo
vremena možemo napraviti sami svoju ploču te testirati boje, miješati ih te
vidjeti kakve ćemo dobiti, usputno i učimo sami sebe o bojama i samom nastanku
svake.
Uzimanjem
običnog oblika i igranjem s njime možemo vidjeti šta možemo napraviti sa bojama
i oblicima
Imamo različite
varijacije istog oblika izvana i iznutra. Negativni i pozitivan prostor.
Preklapanje oblika , bilo kojeg elementa, možemo imati više oblika preklapanja
što stvara nove logove i identitete grafike koje možemo upotrijebiti u
praksi.
Oblik je odnos krivih i
ravnih površina u vanjskom izgledu, uobličenost vidljivih dijelova, reljef,
konfiguracija, način na koji što percipiramo, uočavamo; obris predmeta, tijela
ili osobe (Zemlja ima oblik kugle); vrsta čega, različit lik ili izgled čega,
pojavnost.
Oblik objekta smještenog
u nekom prostoru odnosi se na dio prostora koji taj objekt zauzima, a koji je
određen njegovom vanjskom granicom—izdvojeno od ostalih aspekata toga objekta,
poput boje, sadržaja ili tvari od koje je građen, ili njegova položaja i
orijentacije u prostoru i veličine. Jednostavne dvodimenzionalne oblike moguće
je opisati geometrijski kao točke, pravce, krivulje, ravnine itd. Oblici koji
se pojavljuju u fizičkome svijetu obično su poprilično složeni; mogu biti
proizvoljno zakrivljeni, kad su predmet diferencijalne geometrije, ili
fraktalni, kao kod biljaka i obalnih crta.
Nema komentara:
Objavi komentar