nedjelja, 24. siječnja 2016.

4. tjedan: Osnove kompozicije

Ovaj zadnji tjedan ćemo pogledati kako dizajneri rade sa vizualnim kontrastima, obrezivanjem, hijerarhijom smjera pojedinačnih slika. Saznati ćemo kako kontrolirati i koristiti vagu, težinu, smjer, teksturu i prostor u sastavu, te kako sastaviti posao koji varira od kompleksa na minimalan.

Fotograf je slikao sliku, ilustrator je napravio sliku, pisač je napisao tekst., što je dizajner napravio? 
Dizajner je organizirao sve na stranici. čini se kao mala stvar. ali možemo napraviti mnogo dizajna dobrih tako i loših sa istim elementima. 

Samo uređenje dramantično može utjecati na vizualni prikaz dizajna. Može napraviti ili slomiti poruku s kojom dizajner pokušava komunicirat.
Kao soba puna namještaja. Kako organizirate sobu, može utjecati na samu sobu, njezine osjećaje kako vam govori tko živi unutra. Može Vam govoriti kako je netko organiziran, neuredan,  ili vam je neugodno da budete u toj sobi radi energije koju vam daje, ili namještaj ili sami razmještaj. 

Kompozicija pomaže dizajnu da bude direktna, logična, funkcionalna, gusta, može nam dati osjećaj uspjeha i neuspjeha u dijelu dizajna.

Kontrast








Forma - oblik, nema realnog kontrasta, nema skale razlike, upute različitosti
Forma - oblik, nema realnog kontrasta, nema skale razlike, upute različitosti, 
Ljestvica - veliko nasprem malo, jednaka skala,
Težina -  dva jednaka oblika, ista vizualna težina, uz kontrast se može promjeniti vizualni dio koji se čini da je teži ili lakši
Prostor - nije razlika između objekata, pričamo o kompoziciji, nema tonaliteta, niti tekstur, vizalno povećavanje prostora pomicanjem objekata u kutove
Upute - odnosi između objekata i stranice, dijagonalni odnosi, ravni, možemo stvoriti napetost, objekti u suprotnim kutevima navode nas da se koncentriramo na oba kuta

Tekstura - sami bojekti se mjenjaju, da li su mrlje ili sama boja u istom geometrijskom obliku, dodavavši različite linije,...

Višestruki kontrasti 

 Mješanjem ljestve i forme možemo dobiti različite oblike ...




 dodavanjem teksture dobivamo drugačiji pogled na objekt

                                                        


 Dodavanjem uputa dizan se promjenio u drugom smjeru itd..




                                                         

Kontrast slike








Dodavanjem elemenata u slike dobivamo priču, sliku s nekim značenjem

Uvijek pokuvamo spojiti oblike kako bi ih razumjeli u slikama, tako i u umjetnosti. Želimo ih pročitati i stvoriti nekakvu vezu između  njih iako mogu biti nasumce odabrani objekti pred nama.







Sastavljanje sve u jedno


 Ima veliku perspektivu, od velike prema maloj, daje nam jaku liniju, no nije jedina linija. Ako pogledamo knjige su u liniji i ljudi su u jednoj liniji/smjeru. Izgleda komplicirana slika no jako je jednostavna. Ima puno smjerova, ali idu prema jednakom cilju. 





Razumijevanje hijerarhije je jako bitno kod dizajnera. Rezanje slike nekad promjeni značenje, način kako gledamo, naš fokus i različito gledanje na stvari. Uočavanje više kompozicije na knjige i pozadinu slike.





 Izrežemo li još više, možemo dobiti fokus samih vrata i njihovog oblika.



U grafičkom dizajnu, kao i u umjetnosti, postoje različiti stilovi izražavanja. Treba reći da odabir određenog stila ovisi o temperamentu i značaju autora, namjeni određenog djela (usmjerenost određenoj ciljnoj skupini ljudi) i ugođaju koji želimo postići, (starinski, domaće, ekološko, raskošno, jednostavno, moderno, tehno, futuristički...) Pojedini autori u svojim su djelima stvorili originalne i prepoznatljive sisteme izražavanja, percipiranja i vizualnog predočavanja svijeta, te su se sa svojim istomišljenicima, sljedbenicima (i oponašateljima) tako nametnuli, da su ostvarili univerzalni i zaokruženi likovni govor koji se naziva stil.

Nema komentara:

Objavi komentar